Bonjour à tous,
J'essaye de récupérer des données météorologiques depuis le serveur FTP de la NOAA. La plupart des programmes procèdent ainsi.
Seulement, quand je me connecte, j'ai le droit à un petit message sympathique :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | >>> from ftplib import FTP >>> ftp = FTP('ftp.ncdc.noaa.gov') >>> print(ftp.login('ftp','a@b.c')) """230-****** WARNING ** WARNING ** WARNING ** WARNING ** WARNING ****** ** This is a United States Department of Commerce computer ** ** system, which may be accessed and used only for ** ** official Government business by authorized personnel. ** ** Unauthorized access or use of this computer system may ** ** subject violators to criminal, civil, and/or administrative ** ** action. All information on this computer system may be ** ** intercepted, recorded, read, copied, and disclosed by and ** ** to authorized personnel for official purposes, including ** ** criminal investigations. Access or use of this computer ** ** system by any person, whether authorized or unauthorized, ** ** constitutes consent to these terms. ** ****** WARNING ** WARNING ** WARNING ** WARNING ** WARNING ****** 230 Anonymous access granted, restrictions apply""" |
Je comprend pas trop leur message. D'un côté ils disent :
which may be accessed and used only for official Government business by authorized personnel. Unauthorized access or use of this computer system may subject violators to criminal
Et d'un autre :
230 Anonymous access granted, restrictions apply
Du coups… J'y ai accès ou pas ?
Merci de vos conseils !
+1
-0